Huur opzeggen

We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat u zich zo lang mogelijk thuis voelt bij ons. Als uw situatie er toch om vraagt dat u moet of wilt verhuizen, dan zegt u de huur bij ons op. Dat kan door middel van het onderstaande formulier of schriftelijk als u dat liever heeft. Vergeet niet uw nieuwe adres aan ons door te geven voor de afwikkeling van de servicekosten en eventuele stookkosten. Er is een aantal zaken waar we u graag op attenderen.

Opzegtermijn

De opzegtermijn is één maand. Die maand kan op iedere willekeurige dag ingaan. Dat betekent dat als u op 11 juni opzegt, u uw woning op 11 juli oplevert. De einddatum moet wel een werkdag zijn. U mag natuurlijk ook langer van tevoren de huur opzeggen en zelf een einddatum aangeven bij ons. De einddatum mag niet in het weekend of op een feestdag vallen.

Oplevercriteria

Wij vragen u de woning leeg en schoon op te leveren. Kijkt u ook nog even naar de aanpassingen in de woning die u wellicht in de loop der jaren gemaakt hebt? Er is destijds door ons aangegeven of u de aanpassingen zo mag achterlaten of dat u de woning in de oorspronkelijke staat moet herstellen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Nadat u aangeeft dat u de huur wilt opzeggen via het onderstaande formulier of per mail of brief, ontvangt u van ons per reguliere post het officiële opzegformulier. Ook ontvangt u van ons een brief met daarin twee afspraken met de opzichter. Die komt bij u langs om samen met u door de woning te lopen om te kijken of alles in goede staat is. Als dat niet zo is, laat hij of zij u weten wat er nog veranderd moet worden. De tweede afspraak is de eindinspectie. Deze vindt plaats op de laatste huurdag. U levert dan ook uw sleutels in.

Overlijden melden

Als er geen sprake is van een verhuizing maar van een overlijden, vragen wij u een papieren kopie van de overlijdensakte mee te sturen met het officiële opzegformulier bij de opzegging van de huur.

Huur opzeggen

Nieuw adres / Correspondentieadres